Met een marktaandeel van 84 procent is Google op dit moment marktleider. De reden van dit grote succes is een combinatie van de geavanceerde pagerank-techniek en de rustige manier (zonder schreeuwerige advertenties) waarop de zoekresultaten gepresenteerd worden. Vanwege Google's vooraanstaande positie is het voor veel bedrijven van groot belang vindbaar te zijn op deze zoekmachine.

De meeste makelaarsites zijn na het intypen van de juist gespelde bedrijfsnaam wel te vinden in Google. Echter, de meeste woon- consumenten zoeken niet op die manier. De statistieken wijzen uit dat de meeste zoekopdrachten naar een makelaar in bijvoorbeeld Utrecht luiden: "makelaar utrecht" of "vastgoed utrecht". Bezit u een toppositie op dit soort algemene zoektermen, dan bent u verzekerd van een constante stroom relevante bezoekers op uw website.

Om een hoge positie in Google te verkrijgen én zoekers te laten klikken op de url van uw website is het volgende van belang:
1. Dat de domeinnaam relevant is in relatie tot de inhoud van de site (7domeinen beheert de krachtigste makelaar-domeinnamen).
2. Dat de website opgenomen is in een groot netwerk (7domeinen beschikt over een groot netwerk van goedbezochte websites op het gebied van makelaardij).
3. Dat de inhoud van de website relevant is in relatie tot de zoekopdracht (7domeinen optimaliseert websites voor de meest gebruikte zoektermen).

De top in Google is zwaar bevochten. Alleen met branchegerichte specialisatie zoals 7domeinen die aanbiedt, is een toppositie op belangrijke zoektermen realiseerbaar.